Chyba każdy prawdziwy fan motoryzacji spędza trochę czasu na serwisach aukcyjnych. Sprawdza ile kosztują jego motocyklowe marzenia, ile wart jest sprzęt, który posiada oraz za ile można kupić historię – np. ostatni produkowany w Polsce motocykl – WSK M06.
Kultowy motocykl WSK to pojazd, produkowany w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku od 1954 roku. Ostatni egzemplarz, który zjechał z taśmy produkcyjnej 31 października 1985 roku był też ostatnim motocyklem wyprodukowanym w Polsce. Od tego momentu minęło ponad 30 lat, i co prawda można na naszym rynku znaleźć nowe motocykle spod znaku ROMET czy JUNAK, ale nie są to nasze rodzime konstrukcje.
WSKa produkowana była w czasach, gdy motocykl klasy 125, 150 czy też 175 z dwusuwowym silnikiem był pojazdem wielozadaniowym. Miał służyć do jazdy po mieście, wakacyjnej turystyki a także jazdy terenowej czy wyścigów sportowych. Wersje motocykla WSK, oprócz typowych oznaczeń literowo-numerowych (M06 – B1, B3, 64, 02), przyjmowały przydomki polskich ptaków i tak mieliśmy modele takie jak: Lelek, Kos, Bąk, Gil, Kobuz, Perkoz czy Dudek. Polskie, piękne – prawda?
Prezentowana w ogłoszeniu odrestaurowana WSK to model M06 B1 z 1970 roku, czyli 125-tka, jeden z 319 069 wyprodukowanych egzemplarzy tej wersji. Ciekawostką jest to, że cena jaką trzeba zapłacić w tej chwili za ten odrestaurowany egzemplarz jest identyczna z kwotą, jaką w 1968 roku należało wydać, aby stać się właścicielem nowego modelu WSK M06 B1 – czyli 8 000 zł.
Print screen aukcji w zdjęciach powyżej.